onsdag 16 oktober 2013

Utlopp

Det blev ingen fotografering idag, heller. Fotografen är fortfarande jättesjuk, stackarn. All energi och kreativitet som jag samlat på mig inför denna uppgift behövde ändå få utlopp på något vis. Så efter att ha packat upp all rekvisita, som nu inte behövs förrän i januari då vi gör ett nytt försök med fotograferingen, hade jag liksom en massa myror i kroppen. Pysselfingrarna kliade!

Jag satte igång med några småprojekt här hemma för att göra av med all den kreativa energin (blir lätt en frustration annars). Först planerades dessertbordet till F:s kalas om en månad. Det kommer gå i rött och rosa och jag ska äntligen pröva att baka en red velvet cake! Sen klädde jag raskt om en låda, från orange till svartvitt (papper från House doctor). Efter det åkte jag och köpte en ny krukväxt och grå sprayfärg. Två lampor ska bli ljusgråa och först ut var F:s läslampa. Idag var jag tvungen att spraya i vårt förråd eftersom sex plusgrader inte är idealiskt för sprayfärg. Den torkar typ aldrig när det är så kallt.

 

 

Nu är jag lite lugnare i kroppen. Sista energin tömmer jag ut genom en promenad och efterföljande äppelpajsbak!

Inga kommentarer: