lördag 22 februari 2014

Tantblommor

Ja, så kom då bakslaget. Blev väckt i torsdags morse av S som sa: "Nu är det riktigt sportlovsväder." Vad menade han med det? För min del hade det varit trevligt med plusgrader och sol. Det hade jag kunnat kalla sportlovsväder. Men många tänker sig nog diverse vintersporter på sportlovet och då krävs snö. Alltså är nog den gängse uppfattningen om sportlovsväder att det innefattar snö. Och mycket riktigt; det hade kommet ett rejält lager snö under natten. Inte så glädjande. Det smälte i och för sig bort, men även natten till fredag snöade det (som nu också har smält bort).

Ganska mycket väderprat på den här bloggen för att inte vara en väderblogg (som jag lovade i förra inlägget.) Hrm.

För att lätta mitt tunga blötsnöhjärta gjorde jag en av de saker som alltid lättar upp mitt sinne: jag köpte blommor!

 
 
 
Jag överraskade faktiskt mig själv när jag köpte de ljuslila krukväxterna till köksfönstret. Jag har nämligen en liten fördom om att blommande krukväxter i köksfönstret, det är det bara 50+ kvinnor som har. Då kan ju inte jag ha det! Men rackarns vad jag var trött på mina fetbladsväxter som jag har haft där i fönstret i över två år, och rackarns vad sugen jag var på något blommande i pastellfärger. Mina konstiga fördomar och principer får jag ju helt klart ta och utmana ibland. Och det har verkligen inget att göra med att jag inte har så många år kvar till fyrtio. Verkligen inte.
 
 

Inga kommentarer: