torsdag 23 juni 2016

Byråns fjärde ommålning

En punkt på min att göra-lista under den här första semesterveckan var att måla om byrån som står i vårt sovrum. Den kommer från S:s studentrum; en härlig furusak som inhandlades för en sisådär tjugo år sen. När vi flyttade in i vår första gemensamma lägenhet följde byrån med, men blev ganska snabbt vitlaserad (i någon sorts shabby chic-smitta som hade drabbat mig en aning). När vi skulle flytta till vår nuvarande lägenhet hade jag istället drabbats av färgsjukan, så då blev byrån grön-turkos. För några år sen tröttnade jag helt på alla färger och byrån blev snabbt helvit. Nu vill jag ha lite mer dova, mörka färger så byrån målades grå och fick kopparknoppar som fyndades på Indiskas rea.

Jag är helt klart lite ombytlig när det kommer till inredning. Inte så att jag totalbyter stil, grunden är nog rätt lika, men färg, mönster och detaljer byts ut lite då och då. Svårt att göra annat när man slukar inredningstidningar och knarkar Pinterest som jag gör! Plus att jag ju gillar att fixa och dona och måla om byrån gick på en dag - lätt som en plätt!

Så här har alltså byrån sett ut de senaste två åren:


Så här ser byrån ut nu efter ommålningen:


Den stora frågan är väl bara: Hur länge får byrån behålla den här färgen och vilken färg blir det vid nästa ommålning? För att den kommer att målas om både en och två gånger till är inget jag tvivlar på :-)


Inga kommentarer: