lördag 2 juli 2016

En liten make over av Hörnrummet

Nu har vi varit i Skåne, på vår kära Poppelgården, i ett par dagar. Vi har hunnit med både regn och solsken, fikautflykter och loppisar och en del hemmafixande här i huset. Jag hade sytt en del nya kuddfodral och köpt en del andra för att fixa till lite i det rum som går under benämningen Hörnrummet. Där finns ett antal soffor och fåtöljer i lite olika grupperingar, allt ärvt och gammalt, vilket i sig inte är fel, men det kanske inte direkt var nog uttänkt och koordinerat, utan mer "man tager vad man haver".
Jag har försökt hitta en röd tråd (som faktiskt inte alls skulle vara just röd, utan mer grön -vit-blå) och ge rummet en fräschare känsla med små medel.

Så här såg det ut tidigare (jag ber om ursäkt för den lite mörka bilden - inte meningen att visa rummet från en så mörk sida, riktigt så illa var det ju inte):



Så här blev det efter en smärre ommöblering och med lite nya kuddar:



I en annan del av rummet ser det ut så här efter en liten make over (Där var jag så ivrig att sätta igång så jag inte hann fota någon "före-bild"):




Inga kommentarer: